Salut,
Intotdeauna ne bucuram sa vedem simplificari ale legislatiei care ajuta oamenii de afaceri sa faca ce stiu ei mai bine fara restrictii absurde, care s-au mai strecurat pe alocuri in textele noastre de lege.
Asa ca, astazi, venim cu vesti bune pentru tine daca esti intr-una dintre urmatoarele situatii:
– iti doresti sa infiintezi o firma;
– ai incercat sa infiintezi o firma, dar limitarile legale ti-au pus bete-n roate si ai renuntat sau ai deja o firma cu mai multe obiecte de activitate pe care ti-ar fi mult mai usor sa le urmaresti separat.
Concret, de luni, 06.07.2020, au intrat in vigoare noi prevederi privind inregistrarea societatilor comerciale, care aduc simplificari semnificative.
- O persoana fizica poate fi asociat unic in oricate societati comerciale
Pana acum, existau niste limitari: ca persoana fizica nu puteai fi asociat unic in mai multe SRL-uri. Ca SRL nu puteai avea asociat unic un alt SRL alcatuit dintr-o singura persoana.
Adica, de exemplu, daca doreai sa iti deschizi separat, pe firme diferite, un restaurant si o fabrica de saltele, nu puteai sa o faci de unul singur, trebuia sa iti gasesti minimum un asociat minoritar, cu care sa imparti profitul rezultat dintr-una dintre aceste afaceri.
Aceste conditii au a fost eliminate din legislatie, ceea ce inseamna ca de acum inainte, poti fi asociat unic in oricate societati comerciale, poti constitui grupuri de firme, grupuri de tip holding – in care o firma detine la randul ei mai multe firme, fara a mai exista limitari in acest sens.
- La acelasi sediu social se pot constitui mai multe societati comerciale, fara restrictii de spatiu sau numar de camere
Pana acum, legea prevedea obligativitatea existentei mai multor incaperi diferite sau a unui spatiu care fizic sa permita functionarea mai multor societati in acelasi sediu.
Aceste limitari nu mai exista in legislatia actuala si se pot constitui mai multe firme in acelasi sediu, indiferent de suprafata si fara a mai fi necesara obtinerea de certificate de la organul fiscal privitoare la acest aspect.
- Nu mai este necesar acordul vecinilor in cazul infiintarii unei firme la imobilele cu regim de locuinta atunci cand nu se desfasoara activitate la sediul social
Pana acum, daca doreai sa iti faci sediu social in propriul apartament, trebuia sa obtii acordul vecinilor, chiar daca nu aveai niciun fel de activitate care ar fi putut deranja linistea publica sau aduce vreun fel de disconfort celorlalti locatari. Acest lucru ducea la foarte multe abuzuri din partea celor care preferau sa fie precauti si refuzau sa isi dea acordul.
In prezent, daca depui o declaratie pe proprie raspundere ca nu desfasori activitate la sediul firmei, nu mai este nevoie sa ceri acordul vecinilor.
Concluzii
Aceste modificari legislative creeaza un mediu propice pentru tine daca doresti sa infiintezi o firma sau sa schimbi structura afacerilor pe care le ai deja.
Revenind la exemplul de mai devreme, daca ai pe aceeasi firma si restaurant si fabrica de saltele, cel mai eficient, atat din punct de vedere operational, cat si fiscal, este ca aceste activitati sa fie separate, pentru a fi urmarite mai usor. Poti vedea mult mai clar cat te costa fiecare activitate, cat castigi din fiecare, unde exista puncte forte sau puncte slabe, care poate au fost greu de sesizat pana acum din cauza activitatilor si a cifrelor cumulate.
Este foarte probabil sa ai nelamuriri in legatura cu ce tip de firma ar trebui sa iti deschizi (sa fie PFA? sa fie SRL?),care dintre ele ar fi mai avantajoasa din punct de vedere al taxelor si impozitelor in functie de specificul activitatii tale sau cum ti-ai putea organiza o afacere deja existenta astfel incat sa fie mai eficienta. Este firesc, din acest motiv exista specialistii in acest domeniu.
Ca intotdeauna, noi ne bucuram sa raspundem oricarei intrebari si oricarei provocari si ne dorim sa gasim cea mai buna solutie pentru ca tu sa pornesti cu dreptul pe orice drum nou in business. Experienta noastra ne-a demonstrat ca intotdeauna este mai usor sa faci un lucru asa cum trebuie de la inceput, decat sa incerci sa il repari pe parcurs si ne-am perfectionat pentru a putea oferi un start bun unei viitoare afaceri de succes.
Contacteaza-ne fara nicio ezitare, avem raspuns la orice intrebare legata de aceasta lume a cifrelor si taxelor.
Daca ti-a placut acest articol si doresti sa imbunatatim calitatea informatiilor, te rugam sa ne lasi un feeback si iti promitem ca o sa tinem cont de parerile tale.