Salarizare și H.R

Avem grijă de echipa ta

Cu echipa potrivită poți să-ți dezvolți afacerea ajungând cât mai departe

 

Noi știm cât de importantă este legatura pe care ți-o construiești cu propria echipă, și am observat că lipsa de organizare în acest domeniu are implicații majore atât de ordin finaciar cât și în relația cu salariații.

 

Am reușit să reducem drastic sau chiar să eliminăm acest risc, prin claritatea informațiilor transmise, ușurința comunicării și asigurarea respectării termenelor legale.

 

Ne ocupăm pentru tine de calculul salariilor, întocmirea, modificarea, încetarea contractelor de muncă, transmiterea informațiilor către Inspectoratul Teritorial de Muncă, reprezentare în caz de control, eliberarea de adeverințe angajaților, și în general de toate obligațiile pe care le ai ca antreprenor conform Codului Muncii.             

Construiește o echipă productivă, acum

Cum să înființezi
online o firmă?

1.ALEGE UN NUME IDEII TALE

 

Totul începe cu o idee, apoi o transformi în afacere, după o dezvolți și pe urmă culegi roadele muncii tale, adică PROFITUL. Pentru a porni împreună la drum, hai să aflăm de la tine, cum se va numi firma ta, câți acționari și administratori vor fi în firmă, adresa unde va fi sediul social și care va fi activitatea pe care o vei desfășura.

 

Știi de ce foarte mulți oameni amână să-și deschidă o afacere? Pentru că le este frică să ACȚIONEZE și să-și asume un RISC, datoriă birocrației

2.ALEGE CALEA CEA MAI SIMPLĂ

 

Am început să ne cunoaștem și ți-am promis că ne vom asuma responsabilitatea să depunem actele ONLINE pentru tine fără să te deplasezi. Suntem în permanență conectați la stadiul dosarului tău și după ce îl depunem, a doua zi primești deja răspunsul. Imediat ce primim actele firmei scanate, ți le trimitem pe mail pentru a începe activitatea și te vom îndruma să faci tot ce este mai important pentru tine. Actele în original vor venii ulterior prin poștă.

 

Știi de ce o firmă din România nu trece de pragul de 5 ani? Pentru că nu alege un contabil profesionist, dedicat activității firmei, atent la toate modificările apărute în legislația română și ,cel mai important, implicat să realizeze un PROFIT. 

 

Contabilitate

Te ajutam să eviți orice obstacol, economisind și câștigând mai mulți bani cu taxe mai mici.

Consultanță fiscală

Venim cu soluții astfel încât să te poți concentra asupra a ceea ce contează pentru afacerea ta

Înființări și modificări firme

În timp ce tu te ocupi de fapte, noi de ocupăm de acte pentru tine, online și fără deplasări 

Raportări financiare

Creșterea afacerii tale se măsoară în cifre, nu în cuvinte

Vezi mai mult →

Vrei să îți
înființezi o firmă?

Tot ce ai de făcut este să alegi o denumire de firmă, cine vor fi asociații, unde vei avea sediul social și să iei legătura cu unul din consultanții noștri.

Call to action →

Intrebari frecvente!

Mai mult decât atât, îți lăsăm și câteva informații utile pentru tine

Incepand cu 1 ianuarie 2019 salariul minim pe economie este diferentiat si ia urmatoarele valori:

Pentru salariul brut de 2.080 lei:

  • CAS (25%) – 520 lei
  • CASS (10%) – 208 lei
  • Impozit(10%) – 89 lei
  • CAM (2.25%) – 47 lei

Pentru un brut de 2.080 lei, un angajat cu functie de baza, insa fara persoane in intretinere, incaseaza un salariu net de 1.263 lei. Pentru a plati un salariu net de 1.263 lei, angajatorul cheltuie 2.127 lei.

Cheltuiala cu diurna este deductibilă în limita a 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru instituțiile publice. Cum indemnizația zilnică de delegare și detașare în România este 20 lei rezultă că nivelul maxim de deductibilitate este de 50 lei /zi (20 lei x 2,5).

In cazul in care angajatorul acorda o diurna mai mare de 50 lei/zi, diferenta intre suma stabilita de societate si plafonul de 50 ron/zi va fi considerata din punct de vedere fiscal ca si venit de natura salariala, impozitata ca atare si supusa contributiilor sociale.

Tichetele de masă sunt scutite de taxe sociale salariale şi patronale, aplicându-li-se doar cota de 10% de impozit pe venitul salarial. Acesta se retine de la angajat.

Valoarea maxima a tichetelor de masa este de 15.18 lei.

Se pot acorda tichete de masa doar pentru zilele lucrătoare efectuate – în zilelele de concediu nu se acordă tichete de masă. De asemenea nu se acorda pentru angajatii care sunt in delegatie si primesc indemnizatie de delegare.

Durata minima a concediului de odihna anual este de 20 de zile lucratoare.

Angajatorul este obligat sa stabileasca programarea pentru concediu de odihna astfel incat fiecare salariat sa efectueze intr-un an calendaristic cel putin 10 zile lucratoare de concediu neintrerupt.

Persoana în întreținere poate fi soția/soțul, copiii sau alți membri de familie, rudele contribuabilului sau ale soțului/soției acestuia până la gradul al doilea inclusiv, ale cărei venituri, impozabile și neimpozabile, nu depășesc 510 lei lunar.

Statele de plata se vor pastra pe o perioada de 50 de ani.

La angajarea fiecarui salariat elementele contractului de munca se inregistreaza in registru (REVISAL) si se transmit cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza.

Nici o reţinere din salariu nu poate fi operată, în afara cazurilor şi condiţiilor prevăzute de lege. Reţinerile cu titlu de daune cauzate angajatorului nu pot fi efectuate decât dacă datoria salariatului este scadentă, lichidă şi exigibilă şi a fost constatată ca atare printr-o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă.

In cazul in care angajatorul decide sa mareasca salariul unui angajat (adaugarea de bonusuri/sporuri), acesta trebuie sa incheie un act aditional la contractul individual de munca si sa inscrie modificarea in REVISAL (Registrul general de evidenta a salariatilor) intr-un termen de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii.

Prevederea potrivit careia pentru a beneficia de concedii si indemnizatii pe durata concediului medical persoana vizata trebuia sa poata fi gasita la domiciliu sau dupa caz la adresa indicata, in intervalul de timp si in conditiile stabilite prin OUG 158/2005, a fost eliminata.

Regulamentul intern trebuie intocmit in termen de 60 de zile de la data dobândirii personalităţii juridice.

Numarul minim de angajaţi pentru constituirea unui sindicat este de cel puţin 15 angajaţi din aceeaşi unitate.

Temperaturi extreme scazute sunt temperaturile exterioare ale aerului, care scad sub -20°C sau, corelate cu condiţii de vânt intens, pot fi echivalate cu acest nivel.

În perioadele cu temperaturi scăzute extreme angajatorii trebuie să asigure următoarele măsuri minimale pentru menţinerea stării de sănătate a salariaţilor care lucrează în aer liber:

Pe durata sau la sfârşitul perioadei de probă, contractul individual de muncă poate înceta exclusiv printr-o notificare scrisă, fără preaviz, la iniţiativa oricăreia dintre părţi, fără a fi necesară motivarea acesteia.

Boala profesionala este afecţiunea care se produce ca urmare a exercitării unei meserii sau profesii, cauzată de agenţi nocivi fizici, chimici ori biologici caracteristici locului de muncă, precum şi de suprasolicitarea diferitelor organe sau sisteme ale organismului, în procesul de muncă.

Este un termen folosit in comertul international, Ex-works sau Franco fabrica – si presupune ca vanzatorul sa puna marfa la dispozitia cumparatorului la sediul sau nefiind responsabil de incarcarea marfii in mijlocul de transport al cumparatorului.

Detaşarea poate fi dispusă pe o perioadă de cel mult un an.

Deducerea personală se acordă pentru persoanele fizice care au un venit lunar brut de până la 1.950 lei inclusiv, astfel:

  • pentru contribuabilii care nu au persoane în întreținere – 510 lei;
  • pentru contribuabilii care au o persoană în întreținere – 670 lei;
  • pentru contribuabilii care au două persoane în întreținere – 830 lei;
  • pentru contribuabilii care au trei persoane în întreținere – 990 lei;
  • pentru contribuabilii care au patru sau mai multe persoane în întreținere – 1.310 lei.

Pentru contribuabilii care realizează venituri brute lunare din salarii cuprinse între 1.951 lei și 3.600 lei, inclusiv, deducerile personale sunt degresive față de cele de mai sus.

Bonus malus este un sistem prin care asiguratul se incadrează in una dintre: clasele de bonus (ceea ce conduce la reducerea primei de asigurare) sau in una dintre clasele de malus (ceea ce conduce la majorarea primei de asigurare) in funcţie de istoricul de daunalitate realizat de asigurat/utilizator în perioada de referinta.

Adeverinta medicala – se scoate de la medicul de familie si este valabila 30 de zile.

Perioada de probă la angajare poate fi de cel mult 90 de zile calendaristice pentru funcţiile de execuţie şi de cel mult 120 de zile calendaristice pentru funcţiile de conducere.

Abonează-te la noutățile Contana

Încă nu te-ai abonat la newsletter-ul nostru?  Poți să o faci acum și gratuit