Raportări financiare

Totul începe cu o idee!

Ai nevoie de timp pentru a face bani și ai nevoie de bani pentru a avea timp

 

Am observat că, o mare parte din oamenii de afaceri se comportă ca o persoana care vrea să slăbească, fără a avea niciun cântar și își măsoară progresul fie uitându-se în oglindă fie întrebându-și prietenii.

 

Raportările financiare, sunt de fapt uneltele care te ajută să își cântărești business-ul și să transformi cifrele în inteligență.

 

Facem asta ajutându-te să înțelegi pe unde intră și ies banii în afacerea ta, ce impact poate avea concentrarea pe anumite arii din business-ul tău, și ce indicatori ar fi bine să urmărești. Pentru asta vei avea acces lunar la ședințe cu unii din directorii noștri financiari, și vei stabili lună de lună obiective, responsabilități și termene clare prin care ne asigurăm că urmărești drumul între unde ești acum, și unde vrei să ajungi.

Hai să facem profit →

Cum să înființezi
online o firmă?

1.ALEGE UN NUME IDEII TALE

 

Totul începe cu o idee, apoi o transformi în afacere, după o dezvolți și pe urmă culegi roadele muncii tale, adică PROFITUL. Pentru a porni împreună la drum, hai să aflăm de la tine, cum se va numi firma ta, câți acționari și administratori vor fi în firmă, adresa unde va fi sediul social și care va fi activitatea pe care o vei desfășura.

 

Știi de ce foarte mulți oameni amână să-și deschidă o afacere? Pentru că le este frică să ACȚIONEZE și să-și asume un RISC, datoriă birocrației

2.ALEGE CALEA CEA MAI SIMPLĂ

 

Am început să ne cunoaștem și ți-am promis că ne vom asuma responsabilitatea să depunem actele ONLINE pentru tine fără să te deplasezi. Suntem în permanență conectați la stadiul dosarului tău și după ce îl depunem, a doua zi primești deja răspunsul. Imediat ce primim actele firmei scanate, ți le trimitem pe mail pentru a începe activitatea și te vom îndruma să faci tot ce este mai important pentru tine. Actele în original vor venii ulterior prin poștă.

 

Știi de ce o firmă din România nu trece de pragul de 5 ani? Pentru că nu alege un contabil profesionist, dedicat activității firmei, atent la toate modificările apărute în legislația română și ,cel mai important, implicat să realizeze un PROFIT. 

 

Contabilitate

Te ajutam să eviți orice obstacol, economisind și câștigând mai mulți bani cu taxe mai mici.

Consultanță fiscală

Venim cu soluții astfel încât să te poți concentra asupra a ceea ce contează pentru afacerea ta

Salarizare & HR

Afacerile sunt construite cu ajutorul oamenilor din jurul tău pentru a te duce acolo unde vrei să ajungi

Înființări și modificări firme

În timp ce tu te ocupi de fapte, noi de ocupăm de acte pentru tine, online și fără deplasări 

 

Vrei să îți
înființezi o firmă?

Tot ce ai de făcut este să alegi o denumire de firmă, cine vor fi asociații, unde vei avea sediul social și să iei legătura cu unul din consultanții noștri.

Call to action →

Intrebari frecvente!

Mai mult decât atât, îți lăsăm și câteva informații utile pentru tine

Nu se cuprind: veniturile aferente costurilor stocurilor de produse; veniturile aferente costurilor serviciilor în curs de execuție; veniturile din producția de imobilizări corporale și necorporale; veniturile din subvenții; veniturile din provizioane, ajustări pentru depreciere sau pentru pierdere de valoare, care au fost cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil sau au fost constituite în perioada în care persoana juridică română era supusă impozitului pe veniturile microîntreprinderilor; veniturile rezultate din restituirea sau anularea unor dobânzi și/sau penalități de întârziere, care au fost cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil; veniturile realizate din despăgubiri, de la societățile de asigurare/reasigurare, pentru pagubele produse bunurilor de natura stocurilor sau a activelor corporale proprii; veniturile din diferențe de curs valutar; veniturile financiare aferente creanțelor și datoriilor cu decontare în funcție de cursul unei valute, rezultate din evaluarea sau decontarea acestora; valoarea reducerilor comerciale acordate ulterior facturării, înregistrate în contul “709”, potrivit reglementărilor contabile aplicabile; veniturile aferente titlurilor de plată obținute de persoanele îndreptățite, potrivit legii, titulari inițiali aflați în evidența Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despăgubirilor sau moștenitorii legali ai acestora; despăgubirile primite în baza hotărârilor Curții Europene a Drepturilor Omului; veniturile obținute dintr-un stat străin cu care România are încheiată convenție de evitare a dublei impuneri, dacă acestea au fost impozitate în statul străin.

In anul 2019, societatile care vor repartiza profitul sub forma de dividende au obligatia sa retina si sa vireze la buget un impozit pe dividende in cota de 5%, la fel ca si anul trecut.

Persoana fizica care incaseaza dividende mai poate avea insa anumite obligatii fiscale, in anumite situatii.

Este cazul contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) in cota de 10% care se datoreaza de catre persoana care a incasat venituri din dividende peste plafonul de 24.960 RON (12 luni * 2.080 RON salariul minim pe economie). Aceasta are obligatia sa completeze si sa depuna declaratia unica.

Regula este ca daca o persoana fizica realizeaza venituri cumulate din una sau mai multe surse (inclusiv dividende) de cel putin 24.960 RON, datoreaza CASS.

Da, incepand cu data de 15 iulie 2018, legislatia romaneasca permite, optional, repartizarea de dividende aferente anului in curs si trimestrial, nu doar anual cum era prevazut pana acum.

Modificarile cu privire la distribuirea dividendelor trimestrial au fost aduse prin intermediul Legii nr. 163/2018 pentru modificarea si completarea Legii contabilitatii nr. 82/1991, modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990, precum si modificarea Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei.

Repartizarea trimestriala a dividendelor se va realiza in limita profitului contabil net realizat trimestrial, plus eventualele profituri reportate si sume retrase din rezerve disponibile in acest scop. Din suma permisa spre repartizare se vor scadea toate pierderile reportate din anii anteriori (daca exista), precum si sumele depuse in rezerve.

Avizul de inspecție fiscală se comunică contribuabilului, în scris, înainte de începerea inspecției fiscale, astfel:

a) cu 30 de zile pentru marii contribuabili;

b) cu 15 zile pentru ceilalți contribuabili.

Registrul operatorilor intracomunicari nu mai exista, a fost abrogat.

Acestea se percep pentru neachitarea la termenul de scadenţă a obligaţiilor de plată. Nu se datorează dobânzi şi penalităţi de întârziere pentru sumele datorate cu titlu de amenzi de orice fel, obligaţii fiscale accesorii stabilite potrivit legii, cheltuieli de executare silită, cheltuieli judiciare, sumele confiscate, precum şi sumele reprezentând echivalentul în lei al bunurilor şi sumelor confiscate care nu sunt găsite la locul faptei.

Contribuabilii au obligaţia să permită funcţionarilor împuterniciţi de organul fiscal pentru a efectua o cercetare la faţa locului, precum şi experţilor folosiţi pentru această acţiune intrarea acestora pe terenuri, în încăperi şi în orice alte incinte, în măsura în care acest lucru este necesar pentru a face constatări în interes fiscal.

Amenda in caz de nerespectare este de la 25.000 lei la 27.000 lei.

Contribuabilii au obligaţia să permită funcţionarilor împuterniciţi de organul fiscal pentru a efectua o cercetare la faţa locului, precum şi experţilor folosiţi pentru această acţiune intrarea acestora pe terenuri, în încăperi şi în orice alte incinte, în măsura în care acest lucru este necesar pentru a face constatări în interes fiscal.

Amenda in caz de nerespectare este de la 25.000 lei la 27.000 lei.

Se poate plati o amenda care depinde de durata intarzierii:

Abonează-te la noutățile Contana

Încă nu te-ai abonat la newsletter-ul nostru?  Poți să o faci acum și gratuit