Modificari legislative privind relatia cu ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca)

Inceputul anului aduce simplificari majore in relatia cu institutiile statului, eliminand printre altele obligativitatea furnizarii unor informatii catre Inspectoratele Teritoriale de Munca. Mai jos sunt detaliile necesare  pentru planul de bataie 2011, pentru fiecare IMM.

De retinut este ca o data cu publicarea  OUG 123/2010 se abroga o serie de articole din Legea 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca.

Concret, incepand din 01.01.2011, inceteaza obligativitatea indeplinirii unor masuri precum:
–    inregistrarea contractelor individuale de munca in in termen de 20 de zile de la data incheierii lor, la inspectoratele teritoriale de munca;
–    pastrarea si completetarea carnetelor de munca ale salariatilor de catre inspectoratele teritoriale de munca in a caror raza teritoriala isi are sediul angajatorul, sau, in cazul patrarii si completarii carnetelor de angajator, prezentarea acestora la incetarea contractelor individuale de munca, in vederea certificarii inscrierilor efectuate;
–    depunerea la inspectoratele teritoriale de munca a, in termen de 5 zile de la perfectarea acestora;
–    depunerea la inspectoratele teritoriale de munca lunar, a dovezilor de calculare a drepturilor salariale, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se face plata acestora;
–    calculul comisionului si depunerea lunara la inspectoratul teritorial de munca a unei declaratii fiscale privind stabilirea comisionului;
–    plata comisionului si depunerea declaratiei pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care este datorat.

Atentie – o data cu simplificarea / eliminarea modalitatilor de declarare societatilor creste gradul de responsabilitate al administratorilor societatilor comerciale, in legatura cu pastrarea si furnizarea informatiilor referitoare la sumele, taxele si impozitele platite pentru angajati. Deci, mai multa ordine in acte, consecventa si proceduri interne de pastrare in buna stare a documentelor. (scanam tot ce trebuie sa indosariem, pentru siguranta suplimentare, arhive private, etc)

Ce ai de facut pentru 2011:

Nu a disparut obligativitatea completarii si arhivarii contractelor de munca precum si a tuturor actelor privind executarea, suspendarea, modificarea si incetarea contractelor individuale de munca in dosarul angajatului. Tot in dosarul angajatului vor fi tinute si copii dupa actul de identitate al acestuia, diplomele de studii, copie dupa certificatul de nastere, sau alte documente necesar a fi adaugate.
Contractul de munca, va fi completat in dublu exemplar (pentru angajat si pentru angajator) dar nu va mai fi depus la ITM.
Angajatorul are obligativitatea transmiterii catre ITM a tuturor inregistrarilor / modificarilor prin REVISAL – inainte cu o zi de intrarea in vigoare a contractului de munca, sau in termen de 5 zile de la aparitia modificarilor de orice fel in relatia dintre angajat si angajator.

Ca si angajator, ai obligatia pastrarii statelor de plata, nemaifiind necesara depunerea de copii dupa statele de plata la  Inspectoratul Teritorial de Munca de care apartii.

Vrei si tu sa intelegi in detaliu ce ai de facut si cum poti reduce sau elimina riscurile pe care ti le asumi ca si administrator?

Contacteaza-ne si iti vom arata in functie de structura activitatii tale, care este planul de actiune, si cum poti organiza lucrarile ce tin de relatia cu angajatii sau delega responsabilitatile.

Vrei sa afli mai multe informatii si sa iti optimizezi taxele? Inscrie-te la newsletterul nostru si vei primi ultimele noutati in materie de legislatie contabila si fiscala.

Pentru o „reteta” personalizata de taxe mici, te asteptam in atelierul nostru de „creatie” sa gasim solutia potrivita!  Contact

Comments are closed.